יום שני, אוקטובר 30, 2006

הבורא והבריאה


תרגום הקטע הבא מאנגלית לעברית נעשה באדיבות הוצאת ראובן מס
והוא לקוח מפרק ג (א) בספרו של ד"ר אשר אדר: מגן דוד סמל עתיק של איחוד. פרק זה דן במשמעות המשולשים שמרכיבים את המגן דוד


ניתן לדון בכוכב בעל ששת הקודקודים כבצורה שמורכבת משני משולשים שווי צלעות. בהנדסת המישור משולש הוא הצורה הפשוטה ביותר שניתן להעלות על הדעת, אשר לה קודקודים ברורים. בעוד שבמיסטיקה המספר ארבע והריבוע מייצגים את הבריאה - העולם הנברא, המספר שלוש והמשולש מייצגים את האפשרויות השונות הנובעות מהחלוקה של האחד לשניים. המושג "אחד" כאן מופיע במובן של הכול והוא כולל את ה"שניים" ואת תוצאות החלוקה.הבורא האחד יצר את האפשרויות האלה על ידי עצם הפעולה של הבריאה. אם, לצורך הדיון, נתאר את הבורא כנקודה ואת הבריאה כנקודה - הקו המקשר בין נקודות אלה יסמן את מערכת היחסים שביניהן, בין ה"עליון" לבין ה"תחתון"
בעצם, הכוח היצירתי מנותב למטרה, ומגלה את עצמו בצורות. כשם שהחיים צריכים צורה כדי לבטא את עצמם, כך גם הכוח היצירתי הראשוני (אל) פועל, ומופיע, כבורא (אלוהים) בבריאת העולם. הבריאה איננה פעולה חד פעמית שנעשתה בעבר המרוחק אלא מתמשכת כתהליך מתמיד. כדברי חז"ל

הבורא מחדש בטובו כל יום מעשה בראשית


מעניין לציין שבהרכב אותיות המלה העברית בריאה, נחבא הרעיון הזה: האות האחרונה (הא), כמו במלים אחרות, מסמנת מגמה או תנועה לקראת משהו. מדענים מודרניים מודים ש

היציבות של החומר היא נס טהור כאשר חושבים עליה מנקודת המבט של הפיסיקה הקלאסית


התחדשות מתמדת זו היא שמקיימת את החיים והיא שגורמת להופעה של צורות חדשות, בהוסיפה לבריאה פן אופקי של התפשטות. כאשר אנו נעשים מודעים לכך שהבריאה כתהליך מתמשך היא שגורמת ליצירת צורות חדשות שממשיכות להתפתח אנו יכולים להמחיש את המספר שלוש שמופיע מתוך הקו שמחבר את הקדקודים של אחד ושל שניים
מאחר ושינויים נמשכים אלה מתרחשים רק בתוך המסגרת של חוקים שנקבעו עבור העולם, ומאחר ואנו יצורים שכפופים לחוקים אלה אין ביכולתנו להוסיף את הקדקוד השלישי כהמשך של הקו שמחבר את הנקודה של האחד עם הנקודה של השניים אלא שעלינו לקבוע אותו ליד נקודות אלה כך שנוצר משולש שבו כל קדקוד מייצג כוח מסוים, כפי שהוא מתייחס לשני הכוחות האחרים. על מנת לבטא את ההרמוניה שבין הכוחות השונים האלה עלינו לצייר את המשולש כך שצדדיו יהיו שווי אורך
[בהמשך יש קטע נוסף באותו עניין]
בהקשר שלנו, המשולש יכול לסמל שדה כוח, ואילו שני משולשים, כמו בהקסגרמה, מסמלים שני שדות כוח מקושרים. שני שדות הכוח הבראשיתיים יהיו, לפיכך, הכוח היצירתי של הבורא שמסומל על ידי אחד משני המשולשים, בעוד הבריאה והכוחות שהופיעו בה יסומלו על ידי המשולש השני. השילוב של המשולשים, אם כן, משמעו שהבורא והבריאה אינם ניתנים להפרדה; האחד אינו יכול להתקיים בלי האחר. הם מהווים יחידה אחת

אין תגובות: