יום ראשון, מאי 06, 2007

כובע

כובע מגן דודקבלתי את כובע מגן דוד הזה מאשתי ליום ההולדת. היא התכוונה להתבדח קצת על עיסוקי באיסוף מגני דוד, אך אני לקחתי את הכובע ברצינות ובכל פעם שאני יוצא מהבית לאסוף חומר נוסף אני שם אותו לראשי. לקחתי אותו למשל לפסטיבל מגן דוד ביבנה בחול המועד פסח האחרון כולל ליום העיון בהשתתפות כעשרה מרצים מן האקדמיה, ליריד של מוצרי מגן דוד, ולתערוכה של כשלושים אמנים ישראלים שציירו מגני דוד
אגב,
לתערוכה אותה הפיק האוצר רוני ראובן, קדמה תערוכה עם קונספט די דומה שנערכה בדיוק אחת עשרה שנים קודם לכן אותה אצרה בתיה דונר: אמנים ישראלים וגרמנים מתווים טריטוריות של סמל
התערוכה הציגה את סמל המגן-דוד כפי שנראה בעיניהם של שש-עשרה אמנים ישראלים גרמנים, כשהיא מתבססת על התערוכה 'מגן דוד' שהוצגה בגרמניה במאי 1965
התערוכה בגרמניה נערכה על ידי ה
Politischer Club Colonia,
מוסד העוסק בקשר שבין אומנות לפוליטיקה, לרגל שלושים שנה ליחסים דיפלומטיים בין מדינת ישראל ולבין גרמניה ובה הציגו שנים-עשר אמנים מובילים בגרמניה עבודות בנושא המגן-דוד
מוזיאון מגדל דוד בחר להציג שבע מן העבודות הגרמניות בתערוכה ולצדן תשע עבודות ישראליות עכשוויות של אמנים ידועים וביניהם. בין האמנים הישראלים שהשתפו בתערוכה: מיכה בר עם, אלכס ליבק, יוסי למל, דוד טרטקובר ועוד. הצגתן של העבודות הישראליות והגרמניות אלו לצד אלו, אפשרה לתערוכה להתמודד עם פרשנויות שונות לסמל, פרשנויות היסטוריות ועכשוויות כאחד

אני מקווה שהשלב הבא בהסטוריה של תערוכות המגן דוד יהיה שתערוכת יבנה תצא לסיור אצל יהדות העולם לקראת חגיגות יום העצמאות הששים
ואם יצא לי להיות נוכח בפתיחת התערוכה הבאה אבוא לשם עם הכובע מגן דוד שלי

תגובה 1:

zeevveez אמר/ה...

היתה גם תערוכה בפירמידה, מרכז לאמנות עכשווית, חיפה, בשנת אלף תשע מאות תשעים ושמונה בנושא קרוב מאד למגן דוד שנקראה דגל לאום דגל
אוצרת התערוכה ועורכת הקטלוג היתה לידה שרת - מסד
http://www.wizoex.co.il/article.asp?cc=0103030104